Onderzoeken

MRI heup

Moderne diagnostische methode voor heuppijn en beperkte mobiliteit

Home Onderzoeken MRI heup

Wat wordt er onderzocht tijdens een MRI scan van de heup?

Magnetische resonantie beeldvorming (MRI) maakt gebruik van een magnetisch veld om foto's te maken van uw heupgewrichten en het omliggende weefsel. Op deze manier kunnen de oorzaken van heupgewrichtspijn en bewegingsbeperking in de heup nauwkeurig worden gediagnosticeerd.

MRI scan van de heup

Heuppijn kan verschillende oorzaken hebben. Omdat het heupgewricht in de loop van het leven aan veel stress wordt blootgesteld, is heupartrose een van de meest voorkomende gewrichtsziekten. Gewrichtspijn kan ook het gevolg zijn van overbelasting van de heupspieren, bursitis of reuma. Het is belangrijk dat u heupgewrichtspijn niet negeert. Als u stopt met bewegen of tijdens het zitten of lopen een beschermende houding aanneemt om heuppijn te voorkomen, verergert u het probleem.

Het is beter om heuppijn vroeg te laten controleren. Met een MRI van de heup kunnen we vaststellen wat de bewegingsbeperking en pijn in het heupgewricht veroorzaakt. Hoewel heupartrose of reumatische aandoeningen niet kunnen worden genezen, kan een snelle behandeling in de vroege stadia de progressie van de ziekte vertragen.

Een MRI van de heup wordt ook gebruikt ter voorbereiding op een operatie voor een kunstmatige gewrichtsvervanging. De afbeeldingen helpen bij het bepalen van de vorm en positionering van het kunstheupgewricht.

De volgende klachten kunnen een reden zijn voor een MRI scan van de heup:

Klachten/symptomen

Inhoud & prijs

Gericht onderzoek naar:
  • Heup gewricht
  • Slijtage (artrose)
  • Andere botafwijkingen
    Tijdsduur onderzoek
    30 Minuten
    Zelfde dag uitslag?
    Ja
€450,- *
* Exclusief €50,- contrastmiddel toediening (afhankelijk van indicatie)
Bekijk beschikbaarheid
Meer informatie? Bel +49 241 4757070 of WhatsApp ons.

Hierom kiezen cliënten voor DirectClinics

Alles was geweldig! Goed advies aan de telefoon! Twee dagen na mijn onderzoek kreeg ik de uitslag.
- Peter