Home Alle onderzoeken

Regio
Type onderzoek
Darmonderzoek

De coloscopie, kijkonderzoek van de dikke darm, wordt uitgevoerd met behulp van een endoscoop en onderzoekt de dikke darm, het rectum (endeldarm) en het laatste deel van de dunne darm.

Maagonderzoek

Met een gastroscopie (kijkonderzoek) kunnen ontstekingen en andere klachten in de slokdarm, maag en twaalfvingerige darm nader worden onderzocht.

Standaard

In de Total Body Scan Standaard worden de belangrijkste organen en bloedvaten onderzocht met behulp van MRI-scans.

Plus

De Total Body Scan Plus maakt gebruik van MRI-scans om de belangrijkste organen en bloedvaten te onderzoeken. Daarnaast worden uw bloed-, urine- en ontlastingsmonsters gedetailleerd geanalyseerd met behulp van laboratoriumdiagnostiek.

Excellent

Bij de Total Body Scan Excellent worden de belangrijkste organen en bloedvaten onderzocht met behulp van MRI-scans. Daarnaast wordt uw hart gedetailleerd geanalyseerd via een uitgebreide cardiologische controle, evenals uw bloed-, urine- en ontlastingsmonsters via laboratoriumdiagnostiek.

Premium

In de Total Body Scan Premium worden met behulp van MRI- of CT-scans de belangrijkste organen en bloedvaten onderzocht. Daarnaast wordt uw hart uitgebreid geanalyseerd door een uitgebreide cardiologische check-up en worden uw bloed-, urine- en stoelgangmonsters grondig onderzocht door laboratoriumdiagnostiek.

Bekken

Tijdens dit MRI-onderzoek worden de botten en gewrichten in het bekkengebied in beeld gebracht om de klachten beter te kunnen lokaliseren.

Borst

Als belangrijke aanvullende procedure bij de diagnose van borstkanker helpt MRI om informatie te geven over de locatie, de grootte en de aard van een tumor en uitzaaiingen, en om antwoorden te geven op specifieke vragen, zonder gebruik te maken van stressvolle straling.

Voet/enkel

Met een MRI kunnen de oorzaken van bewegingsbeperking en pijn in de voet in beeld worden gebracht. In tegenstelling tot een eenvoudige röntgenfoto kunnen ook gescheurde gewrichtsbanden of waterretentie in de voet nauwkeurig worden gediagnosticeerd.

Halsvaten

Op een MRI scan zijn de halsvaten laag voor laag zichtbaar. Zo kan ieder plekje, hoe klein ook, onderzocht worden op afwijkingen.

Hart

Een MRI scan van het hart onderzoekt hoeveel bloed er door de kransslagaders stroomt. Als bovendien een ontsteking van de hartspier (myocarditis) of vliezen (pericarditis) rondom het hart wordt vermoed, kan dit onderzoek bovendien worden gebruikt om de specifieke omvang en verspreiding van de acute ontsteking in het hart te bepalen.

Heup

Magnetische resonantie beeldvorming (MRI) maakt gebruik van een magnetisch veld om foto's te maken van uw heupgewrichten en het omliggende weefsel. Op deze manier kunnen de oorzaken van heupgewrichtspijn en bewegingsbeperking in de heup nauwkeurig worden gediagnosticeerd.

Knie

Met een MRI scan worden foto's gemaakt van uw kniegewricht. Deze visualisatie maakt het gemakkelijker om de oorzaken van kniepijn te vinden.

Hoofd

Een MRI scan visualiseert de binnenkant van het hoofd, inclusief de benige componenten, het zachte weefsel en de bloedvaten, met behulp van een magnetisch veld. Op deze manier kunnen de oorzaken van hoofdpijn worden opgehelderd - zonder uw lichaam in gevaar te brengen.

Longen

Een MRI van de longen geeft informatie over de oorzaken van ademhalingsmoeilijkheden. Met behulp van een magnetisch veld worden gedetailleerde beelden van het orgel gemaakt die de kleinste afwijkingen in de structuur onthullen.

Nek

Een MRI scan van de nek toont de nekwervelkolom (kolom) laag voor laag. Een MRI scan van uw nekwervels kan duidelijkheid geven over de oorzaak van nekklachten of juist bepaalde oorzaken uitsluiten.

Bovenbuik

Op een MR scan van uw bovenbuik zijn uw lever, galblaas, milt, alvleesklier, nieren en aorta zichtbaar. Met behulp van een groot magnetisch veld worden de organen laag voor laag geanalyseerd.

Prostaat

Met behulp van moderne onderzoeksmethoden kan MRI de nauwkeurigheid bij het diagnosticeren van prostaatkanker aanzienlijk vergroten. MRI voor biopsievrije screening, vroege detectie of uitsluiting van prostaatkanker.

Rug

Tijdens een MRI maken we met behulp van een magnetisch veld talloze beelden van uw rug, waarbij zelfs de kleinste veranderingen van vijf millimeter of meer zichtbaar zijn

Controle van een beroerte

Een MRI scan visualiseert de binnenkant van de hoofd- en halsslagaders met zijn benige componenten, zacht weefsel en bloedvaten met behulp van een magnetisch veld. Hierdoor kunnen wij het risico op hersenschade en vaatziekten in een vroeg stadium inzichtelijk maken – zonder enig risico voor uw lichaam.

Schouder

Een MRI scan toont de structuur van het schoudergewricht met al zijn verschillende soorten weefsel. Op deze manier kunnen de oorzaken van schouderpijn of beperkte mobiliteit nauwkeurig worden geïdentificeerd.

Onderbuik

Een MRI scan van uw buik toont de prostaat (man), baarmoeder en eierstokken (vrouw) en blaas. Met behulp van een groot magnetisch veld worden de organen laag voor laag geanalyseerd.

CT Scan
Longen

Of het nu gaat om specifieke klachten die wijzen op een longziekte, jarenlang roken of als voorzorgsmaatregel tegen familiegeschiedenis, de CT-thorax longen biedt de mogelijkheid om veranderingen in het millimeterbereik te beoordelen door gedetailleerde beelden te maken van elk deel van de long, ongeacht hoe klein.

CT Scan
Hart: calciumscore

De kans op een onopgemerkt hartinfarct is groot, omdat de klachten vaak niet duidelijk zijn en daardoor te laat worden onderkend. Door rekening te houden met demografische factoren en de zogenaamde calciumscore, die wordt bepaald door het bepalen van calcium in de kransslagaders (calciumscore) in het CT-hart, kan dit risico in een vroeg stadium worden uitgesloten.

Laboratoriumonderzoek
Premium laboratoriumpakket

Bij laboratoriumdiagnostiek onderzoeken we uw bloed, een urinemonster en een ontlastingsmonster. Hierbij analyseren we verschillende waarden die informatie geven over de werking van uw organen. De resultaten helpen bij het opsporen van ziekterisico's die (nog) niet zichtbaar zijn bij een MRI-scan.

Cardiologisch onderzoek
Premium cardiologiepakket

Het cardiologisch onderzoek wordt gebruikt om ziekten van het hart- en vaatstelsel en mogelijke risico's op een hartaanval in een vroeg stadium op te sporen.

Laboratoriumonderzoek
Diagnostiek van tumormarkers

De diagnose van tumormarkers kan, samen met andere diagnostische procedures, bijdragen aan de diagnose van een tumor.