Onderzoeken

MRI beroertecontrole

Hersenbeschadiging en vasculaire veranderingen vroegtijdig detecteren

Home Onderzoeken MRI beroertecontrole

Wat wordt er onderzocht tijdens deze MRI scan?

Een MRI scan visualiseert de binnenkant van de hoofd- en halsslagaders met zijn benige componenten, zacht weefsel en bloedvaten met behulp van een magnetisch veld. Hierdoor kunnen wij het risico op hersenschade en vaatziekten in een vroeg stadium inzichtelijk maken – zonder enig risico voor uw lichaam.

MRI scan beroertecontrole

Jaarlijks krijgen ongeveer 270.000 mensen in Duitsland een beroerte. De meest voorkomende oorzaak zijn afzettingen in de bloedvaten die de bloedtoevoer naar de hersenen belemmeren. Met behulp van een MRI van het hoofd en de bloedvaten die de hersenen voeden, kunnen deze tijdig worden opgespoord en behandeld, voordat de bloedvaten verstopt raken en er een beroerte ontstaat. Ook zwak weefsel in de bloedvaten, waardoor deze steeds verder gaan uitpuilen, kan met een MRI worden opgespoord.

Stress, gebrek aan lichaamsbeweging, roken, zwaarlijvigheid en een onevenwichtig voedingspatroon kenmerken de levensstijl van geïndustrialiseerde landen en hebben de afgelopen jaren geleid tot een aanzienlijke toename van ziekten zoals hoge bloeddruk en diabetes. Beide zijn onderliggende ziekten waarvan de ontwikkeling kan leiden tot vasculaire veranderingen en beroertes. Met behulp van een MRI kunnen deze veranderingen in de bloedvaten vroegtijdig worden opgespoord en kan het individuele risico op een beroerte beter worden ingeschat. Dit maakt de pijnloze, risicovolle en stralingsvrije onderzoeksmethode tot een betrouwbare vorm van beeldvormende diagnose. Wat kan leiden tot de mogelijkheid van tijdige tegenmaatregelen.

Zeker als er in uw familie een beroerte is geweest, is het raadzaam om de gezondheid van het hoofd en de bloedvaten te laten controleren met een MRI.

Een MRI van de hoofd- en halsslagaders kan informatie geven over mogelijke oorzaken van de volgende symptomen en risicofactoren:

Symptomen/klachten

Inhoud & prijs

Gericht onderzoek naar:
  • Hoofd
  • Halsslagaders/vaten die de hersenen voeden
    Tijdsduur onderzoek
    45 Minuten
    Zelfde dag uitslag?
    Ja
€750,- *
* Inclusief toediening van contrastmiddel
Bekijk beschikbaarheid
Meer informatie? Bel +49 241 4757070 of WhatsApp ons.

Hierom kiezen cliënten voor DirectClinics

Alles was geweldig! Goed advies aan de telefoon! Twee dagen na mijn onderzoek kreeg ik de uitslag.
- Peter