Onderzoeken

Controleer uw cardiovasculaire systeem

Home Onderzoeken Cardiologisch onderzoek

Wat wordt er gecontroleerd tijdens een cardiologisch onderzoek?

Het cardiologisch onderzoek wordt gebruikt om ziekten van het hart- en vaatstelsel en mogelijke risico's op een hartaanval in een vroeg stadium op te sporen.

Hart- en vaatziekten behoren tot de meest voorkomende aandoeningen. Tot de meest voorkomende oorzaken behoren afzettingen in de bloedvaten en hoge bloeddruk, die gedurende lange perioden geen symptomen veroorzaken, maar in een gevorderd stadium kunnen leiden tot een hartaanval of een beroerte. In Duitsland sterft maar liefst één op de drie mensen aan de gevolgen van hart- en vaatziekten.

Met behulp van een ECG (elektrocardiogram), een inspannings-ECG en echocardiografie (hartechografie) onderzoeken we de hartkleppen en de hartkamers, analyseren we de pompkracht van het hart en de bloedstroom. Tijdens het cardiologisch onderzoek kunnen we hartritmestoornissen, hartklepafwijkingen, ontstekingen van de hartspier en andere hartaandoeningen vaststellen. Bovendien kan met een longfunctietest (spirometrie) het volume van uw longen en de luchtsnelheid worden beoordeeld.

Het cardiologisch onderzoek is een belangrijk onderdeel van onze Total Body Scan Excellent en Premium, maar kan ook afzonderlijk worden uitgevoerd bij klachten. U heeft hiervoor geen verwijzing van uw huisarts nodig.

Inhoud & prijs

Gericht onderzoek naar:
  • Functie van het hart en de bloedvaten
  • Hartziekten en andere afwijkingen
  • Hartkleppen, hartpompfunctie en ventrikels
  • Longcapaciteit
    Tijdsduur onderzoek
    60 tot 90 min.
    Zelfde dag uitslag?
    Ja
Meer informatie? Bel +49 241 4757070 of WhatsApp ons.

Hierom kiezen cliënten voor DirectClinics

Alles was geweldig! Goed advies aan de telefoon! Twee dagen na mijn onderzoek kreeg ik de uitslag.
- Peter