Home Kennisbank Rug Nachtelijke rugpijn

Nachtelijke rugpijn

Rugpijn 's nachts kan erg vervelend zijn. Het kan zijn dat u moeite heeft met slapen vanwege rugpijn. Dit gebrek aan slaap kan ook van invloed zijn op de manier waarop u met de pijn omgaat. Bovendien kunnen de pijn en het gebrek aan slaap uw dagelijkse activiteiten gedurende de dag beperken.

Oorzaken van nachtelijke rugpijn

Rugpijn 's nachts kan veel verschillende oorzaken hebben. Meestal zijn ze relatief onschadelijk. Voorbeelden van onschuldige ziekten zijn rugpijn veroorzaakt door spierknopen, spierspanning of nachtelijke rugpijn veroorzaakt door een te zacht of te hard matras. Soms is nachtelijke rugpijn het gevolg van een minder onschuldige ziekte. Het kan bijvoorbeeld worden veroorzaakt door een ontsteking van de wervel, een tumor, slijtage van de wervels (artrose) of uitstulping van de tussenwervelschijf (een hernia).

Rugklachten
Indien u last heeft van de volgende alarmsymptomen, is het raadzaam een ​​arts te raadplegen.
  • Extreme vermoeidheid
  • Nacht zweet